İçeriğe geç

Servis Tamir Süresi Kaç Gündür

Tamir süresi 21 günü geçerse ne olur?

Ürününüzün onarım süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün eşdeğer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün onarılıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.

Ürünün serviste kalma süresi kaç gündür?

Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Aracın onarım süresi ne kadardır?

Araç onarım süreleri Tüketici Kanunu’na göre, yetkili serviste araç onarım süresi normal şartlarda 30 iş gününü geçemez. Ancak istisnai durumlarda, örneğin aracın hasar görmesi veya arızalanması durumunda gerekli yedek parçaların temininde zorluk çekilmesi halinde bu süre 45 iş gününe kadar uzatılabilir.

Araç tamir süresi 45 günü geçerse ne olur?

45 iş günü sonunda tüketici diğer haklarını (iade, fiyat indirimi veya ayıpsız misli ile değiştirme) kullanabilir.

Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?

Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz. Tüketici ürünün iadesini talep edebilir. Tüketici kusura uygun bir iade talep edebilir.

21 iş gününe cumartesi dahil mi?

Cumartesi ve Pazar iş günü sayılmaz. Cumartesi ve Pazar iş günü sayılmaz.

Gelmeyen servis nereye şikayet edilir?

Onaylanmış hizmetler hakkında şikayette bulunabileceğiniz çeşitli kurumlar vardır. Bakanlıklar ve belediyeler: Ticaret Bakanlığı: Tüketicileri korumak ve haksız ticari uygulamaları önlemekle yetkilidir. Belediyeler: Yerel yetkililer tüketici şikayetlerini alır ve bunları ilgili makamlara iletir.

Cep telefonu tamir süresi kaç gündür?

Ürünün tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Ürünün arızası 15 iş günü içerisinde giderilemezse imalatçı-üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.

Beyaz eşya tüketici hakları nelerdir?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Araç tamiri tüketici mi?

Ayıplı malın (taşıtın) tanımı 6502 sayılı Kanun’un 8. maddesinde yapılmış olup, tüketiciye tanınan haklar 11. maddede dört madde halinde sayılmıştır. Bu haklardan biri de aracın ücretsiz onarılmasıdır. Ancak tüketicinin tek hakkı onarım değildir; onarım hakkı bu haklardan sadece bir tanesidir.

Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?

Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.

Servis ikame araç vermek zorunda mı?

Aracınızı bakım veya onarım için servise götürdüyseniz ve serviste geçirilen süre artarsa, sigorta şirketleri bu süre boyunca size bir araç sağlamakla yükümlüdür. Bu, aracınız kullanımdayken araçsız kalmayacağınız anlamına gelir.

Yasal onarım süresi kaç gün?

Garanti belgesi ile satılması gerekmeyen ürün, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği’ne ekli listede yer alıyorsa azami tamir süresi 20 gündür. Bu listede yer almıyorsa azami tamir süresi Kanunla belirlenen tamir süresi 30 gündür.

Kazalı araba kaç günde yapılır?

Sigorta talebi beyan edildikten sonra hasar bilirkişi raporu ile belirlenir. Belgeler tamamlandıktan ve hasar belirlendikten sonra sigorta talebi 10 iş günü içerisinde ödenir. Sigorta talebi tazminatı, şirket tarafından talep bildiriminin ilk gününden itibaren 45 gün içerisinde sigorta şirketine ödenmelidir.

Yetkili servis kaç günde gelmek zorunda?

Yetkili teknik servisler kendilerine teslim edilen malın onarımını azami onarım süresi içerisinde tamamlamak zorundadır. Bu süre yasal olarak 20 iş günü olarak belirlenmiştir.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuzun bilgisine göre, işveren genellikle hizmet sağlama yükümlülüğünü yerine getirir, ancak okuyucumuza hizmetten herhangi bir fayda sağlamaz. İşverenin bu uygulamayı haklı çıkarabilecek özel bir istisnai durum olmadığı sürece, okuyucumuz haklı sebeplerle bildirimsiz fesih hakkını kullanarak işten ayrılabilir.

Gelmeyen servis nereye şikayet edilir?

Yetkili servislerin şikayette bulunabileceği çeşitli kurumlar vardır. Bakanlıklar ve belediyeler: Ticaret Bakanlığı: Tüketicileri korumak ve haksız ticari uygulamaları önlemekle yetkilidir. Belediyeler: Yerel yönetimler tüketici şikayetlerini alır ve bunları ilgili makamlara iletir.

Azami tamir süresinin aşılması ne demek?

Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşılması hâlinde tüketici, ürünün ücretsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini veya maliyetinin tüketici tarafından karşılanmasını talep edebilir. Bu tüketici talepleri için satıcı, dağıtıcı, acente, üretici/imalatçı ve ithalatçı tüketiciye karşı birlikte sorumludur.

20 İş Günü Ne Demek?

20 iş günü nedir ve kaç gün vardır? Hafta içindeki iş günleri genellikle Pazartesi ile Cuma arasındaki günlerdir. Bu nedenle, 20 iş günü bir haftada 20 güne karşılık gelir. 20 iş günü toplam 4 haftaya karşılık gelir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort deneme bonusu veren siteler 2025
Sitemap